Učitelj

ћемо сматрати да школска дисциплина има моралног и интелектуалног утицаја на ученике, нити пак да нема. Ми ћемо прикупљати Факта која говоре иза и против, а закључак неће зависити од наше воље, већод резултата самих факата.

Под дисциплином у опште разуме се ред. Овај је ред двојаке природе: душевни и телесни. У школи се траже, оба ова реда, а нарочито први. Сем тога, у школи се хоће да ова два реда стоје у свези, т. ј., да један изазива други, и да на тај начин буде хармонија између духа, и тела. Али како школа хоће да васпитава и интелектуално и морално, то она тражи такву дисциплину, која би имала оба ова уплива..

Према овоме ми бисмо искали да расмотримо троје : 1 дух и телој- оцсциплину. духа и тела: 3. цплив дисциплине.

ит Те

3%