Učitelj
202
да раде оно, што би и сами радили кад би свесни били. о Ово отправљање дужности од стране ученика, ма дане. потиче из личног убеђења, врло је корисно, па и неоп-_ | ходно, за доцнији живот ученика, јер их навикава и припрема за доцнији живот саморадње.
Нама је већ познато да постоји грађански морал. Ми велимо да су грађани морални онда, када испуњавају своје. грађанске дужности. Доследно томе, могли бисмо узети, да постоји и ђачки морал. Овај морал састојао би се У томе, да ђаци — ученици — испуњавају своје ђачке дуже ности. И тамо и овамо дисциплина. игра врло велику улогу. Ми велимо, да грађански закони благодетно утичу. на грађански морал кад су правични, т. ј. кад је идеја права правилно схваћена и потпуно законом обухваћена, _и кад је примена истих закона непџристрасна, одмерена, и неминовна. Па зар школски закони не утичу морално па ученике, кад траже, да исти испуњавају своје дуж-= ности 7 Одговарајући на ово питање са да, а узимајући | при том да постоји ђачки морал, ми тврдимо, да школе ска, дисциплина уилившие морално на. ученике.
Њл
а в———--—