Učitelj

287

вија умјетничке силе човјечје природе. Тако је исто Џесталоцијева начела ширио један од његових ученика Ратсауер, који је разликовао педагогијско цртање од умјетничкога, те је радио чисто еле: ментарно, забацујући цртање по самој природи, итд.

Цртање је тек у новије вријеме озбиљно уведено у основне школе. Метода цртања усавршује се данимице. — Књижевност наша, што се тиче те струке знања, јест врло сиромашна, али се је у данашње вријеме почело и на том пољу озбиљније радити.

Стн М., учитељ.

ВАШНА ПРОСВЕТНА НАРЕЂЕЊА од. 1840. година!)

1. Награђивање Књажево одличних а сиромашних ђака у лицеју и гимназији.

Попечитељству просвјешченија.

Кад сам од пређе овд. Лицеум и Гимназију посјетио, захтевао сам,од Ректора Лицеума и Директора Гимназије, да ми пошљу списак они ученика, који су у наукама превосходни а сиромашног стања, и тако получивши овде приложена два списка такови ученика, рјешио сам, за њиово тродољубије и добар успјех у наукама, сљедујуће подарке учинити им, као: Ученицима 1. и П. год. Философије числом 6, сваком по 4 дук. цес. · · · · 94 дук. цес. Слушатељима старије и млађе класе човечности, числом 1' 1об 5 лук. дес • + - (| + - ~ - 1. + + = 21 дук. цес. убаци најстарије, средње и најмлађе граматикалне

класе, числом 2, по 2 дук. цес. · • • • • - • - . 54 дук. цес.

Свега · · 99 дук. цесар.

Пошиљући овим писмом назначени 99 дук. цес. Попечитељству Просвјешченија препоручујем истому, да по овде приложеном списку поименце сваком ученику гореозначеним мојим рас-

",) Добротом Г. Симе Живковића, пенз. директора Крагујев. гимназије, добио сам неколико аката школ, природе још од 1840, године, са жељом да их пошљем уредништву „Учитеља« —— у препису — те да се види колика је пажња још онда поклањата народној просвети.

Одзивајући се радо жељи Г. Живковића, а знајући да ће салржина ових просветних наређења имати интересантности за поштов. читатеље „Учитеља“, ја их еве шаљем по његовом препису, означеним редом.

1