Učitelj

391

Интересно би било дознати, да ли има и једне једине учитељице у целој Србији, која сме да увати руком живу змију. А још интересније би било знати, колико је нас мушких, учитеља, који смо у стању да то радимо без усиљавања.

—џи—

ПРЕДЛОЗИ шестој учитељској скупштини

=

1 0 НАДЗОР

Ревизија, каква је данас за наше основне школе, показала се на практици као врло неподесна.

Да је тако, доказ нам је мали напредак у школама за све време, од кад се она врши.

У закону о надзиравању школа од 21. Марта 1881. год. а у члану 1. вели се: уНадаиравање школског рада. врши се редовно на крају сваке ' школске године, да би се оценио успех наставника у тој школској години.“ | |

» Ако би школска потреба изискивала, може се надзор, мимо тога, и у свако доба. предузимати.“

Први део овога члана, као што седо сада из практике увис дело, штетан је са свим. Штетан је за то, што се по њему ревизија врши на крају школске године, а преко целе године оставља се понеки учитељ — учитељица нераду или неупућени у своме. послу, те тако радећи дочекују и крај школске године и онда кривицом, можда највише, таквог нерадника, или неупућеног учитеља (учитељице) остане често и половина ђака у истом разреду, што је дошста, велика штета.

Други део овога члана није извођен, и ако је било потребе да се то чини. Но и да је извођен ипак неби донео оно користи које би требало од њега очекивати, једно с тога, што се не би могле обићи све школе које би требало обићи а друго и с тога, што људи, који би, по закону, били послати да изврше овај посао, немају и онакве спреме, колика је им је и каква им је потребна за овакав посао.

Штетан је данашњи начин ревизије и по томе, што, по истом закону, у члану 6, тачка г., ревизорова, је дужност још и та: да оцени учитељев успех белешком, чега данас нигде у свету нема.

С