Učitelj

КНЊИЊНЕВНИ ПРЕГЛЕД

~

»„Земљопис Краљевине Србије за Ш разред основних школа, написао проф. В. Карић,“

Нема никакве сумње да су добре и ваљано написане школске књиге од велике помоћи и користи и ученицима, у чијим се рукама, налазе, и наставницима који предају. Ово се с правом може казати само за оне књиге, које су имале срећу да их напишу људи који нису само научници но и практичари и педалози, и који су у стању „да напишу књигу дечијим разумљивим језиком; или боље рећи: који су у стању да се спусте у круг дечијег схватања и разумевања, „да се држе начела поступности у писању и излагању научних истина, и да, пишући ручне књижице за основну школу, увек имају на уму дечију моћ схватања и разумевањг. Ово особито важи за жњиге, које се пишу за осн. школе. — Види се, да није баш тако лако писати помоћне ручне књижице за осн. школе.

Који познаје садањи наставни програм, по ком наставници у 'осн школама морају да раде; који познаје његову опширност, нарочито за школе са неподељеним разредима, где ради само један наставник; тај мора одобрити и признати: да су за осн. школу потребни ваљано гзрађени и написани учебници, који ће олакшати и наставнику предавање толиких предмета, и помоћи ученицима да се читањем из тих учебника подсете онога, што је предавано, те да боље запамте што им се предаје.

По томе сваки наставник радоваће се свако, ваљано написаној књижици за осн. школе, као што мора осудити и избацити из школе сваку књижицу, која је сувише опширно и развучено написана, и која није написана према дечијој моћи схватања и разумевања. Једна од таквих књижица, која се сада у нашим осн. школама, употребљава, јесте: уЗемљопис Краљевине Србије за П1 разред осжновних школа, написао про. В. Карић,“