Učitelj
. 125.
110 192 ох8 24 Зха 6ж1 8жх! Х! (0501 оже. жо 4х5 51 (ХН ИХВ 1
За тим комбиновани задатци у оваквим бројним односима:
4%1-7== 4 4-4–8= 4%2—6= 4Ж11—7== 2хо--1= уже = ЗЖ3—5== :%Х о == У1. Дељенбе.
За ову рачунску радњу треба претходно да се деца пзвепбају у томе, да у извесним бројевима траже двојке, тројке, четворке, осмице као неке целине. На пр.
У 10 јединица колико има шестица7 (1 шест. и 4 једин.) » 1 » » « четворака2 (1 четв. и 3 једин.] ита
За тим може доћи вежбање у самој деоби:
14 92—. 11: 4—- 14-6—. 14 5 11: 60О [4 - || 2 -— || 2) 1 [05
При овом вежбању употребљаваће се овај израз: 11 подељено, на двојицу, на тројицу, четворицу итд.
После овога треба утврдити израз „налази се“ и израз „иде“. На пр: »9 у 11 налази се један пут и 2 претиче".
Не треба оскудевати никако у примерима. Они треба да су и разиоврсни и многобројни, и увек да се разрешавају усмено, а. на послетку и по неколико примера писмено.
За овим се могу разрешавати комбиновани задатци из сва четири рачупска рада, а све у кругу броја 11. — Најпосле, може се један час употребити на репетицију целог предавања.
Примедба. Ово предавање треба предавати бар три часа, па тек онда да има „хасне«. Остали бројеви до 20, могу се прелазити и са по два часа. —
УЧИТЕЉ