Učitelj

и

Међутим оно што се истиче из ове студије, то је жив импулс од стране Песталоција за народно васпитање.

Пре Песталоција, али независно од њега, један други немачки педагог покушао је да из Русо-а извуче нов систем васпитања. То бејаше Базедов (1793 — 1790), чији нам метод овако изводи Г. Мишел Бреал, аутор чланка, који је њему посвећен: «Уплив Русовљев на, Базедова јасан је. Он је покушао да изведе идеје из Емила. Хигијенске бриге, објашњавање ствари очигледно, употреба цртежа — слика — пре читања, размишљање спојено са моралом, — све ове препоруке из Емила налазе се у Базедова.» Он је био оснивалац једне школе која је у исто време била и Филосовска и педагошка, позната под именом филантропинизам, што долази од установе коју је он подигао у Деса-у 1774. под именом Филантропинум. Он је изложио своје идеје у књизи: Упуство за оцеве и матере, породице и народе (Метћодетђисћ [бат Умет ита Маћет, Капе ита Удћет), и у једном другом делу од 4 свеске под именом: Елементарно дело (ЕететјатжетЕ) Он је био у вези са три друга васпитача : Симоном, Волком и Швајгхаузером. Базедов је извео своју Философску и релђиозну доктрину у следећим принцапима, у којима провејава дух Философије ХУНТ. века : «Предмет васпитавању је образовање светских грађана, Ми не одобравамо себи ништа ни у нашим речима ни у нашим делима што не можа одобрити сваки обожаваоц Бога, па ма био хришћанин, еврејин, мусломан или деиста.» У настави језика Базедов запоставља. граматику, он даје важно место Физичком васпитању; он замењује васпитање посредством застрашивања и каже њавања васпитањем помоћу утакмице и награда. Исто тако Базедов је поставио и принцип окраћених метода, који је дотерао до апсурдности, тврдећи да се може изучити латински или француски за шест месеца, и да се за # године припреми за университете. Ова тврђења учипила су те је добио име шарлатана. Не обзирући се

у