Učitelj

200

Кад наставник примети да одговор ученика није сигуран већ случајан, онда треба захтевати да понове и питање и одговор,

Има случајева, да по неки ученик даје одговор врло савршеп. У том случају треба слабим ученицима то објаснити.

Неправилни и изврнути одговори ђачки могу бити још и оваки:

Одговор је сам по себи добар, али неприпада даном питању. У оваквом случају треба тражити од ученика да понови питање и питати га да ли је разумео. Обично оваки одговори долазе из непажње. Шта треба радити у оваким случајевима то је пре казано. Некад је опет одговор добар, али му суштина не ваља. Овде треба. додати онај израз, који треба да је у одговору или треба помоћи ученика да се добро изрази. (На пр. ти си хтео овако казати.. или нисам те добро разумео).

Често чујемо у школи и такве одговоре, који су непотпуни. У ова-

квом случају треба поново тражити одговор како би сами ученици

допунили одговоре. Ако се ово не практикује, онда ће настати то, да ученици на свако питање дају хрђаве, непотпуне одговоре.

Без љутње треба наставник чешће да понавља питања, јер ће с тиме дознати који је ученик непажљив.

Ако ученик одговара на питања са страхом, наставник треба, да му помогне споредним питањима, како би му учинио олакшицу а у исто време и ослободио га. 5 |

Може се десити у предавању, да ученик да неки одговор смешан и непристојан. У првом случају наставник треба да се уздржи од смеја, нити да дозволи ученицима да се смеју, — или треба поновити питање у другом облику и поменути их на пажњу.

У непристојним одговорима треба непристојне речи избацити и добрим их заменити, и то тако, да ученици то и не примете.

28. Фебруара. 1890. год. Лесковац · - Ђ. Јовановић учитељ.

и иаа