Učitelj
ОГЛАВНИМ СМЕТЊАМА при настави и у неколико о том,
КАКО БИ ИХ ТРЕБАЛО УКЛАЊАТИ,')
— ње
«Без реда нема рада» «Школа без реда. је, као воденица без воде.»
Ове је речи мислим, већ сваки учитељ - ица чуо и прочитао. Ове важне речи великих педагога требало би сваки учитељ или учитељица да има тако рећи написане у својој школи ; јер колико је велика, важна и истинита _ садржина његова, о том не треба ни да вам говорим. То сваки учитељ зна. И они, који су ово први пут изрекли, без сумње је да нису изрекли од великог добра, него је сигурно да су п сами гледали а и трпели ове грдне муке и сметње у раду у школи, које ими сносимо. Они су иумрли, а нама су оставили као вечнос горње редове написане, да их свагда имамо на уму пре. но што почнемо у школи или ма где радити. И доиста само ова два редића довољна су да нам кажу: да су ови људи имали дубок поглед на наставу и да су се свима силама старали за њен напредак ; јер се доиста већ сваки наставник уверио ма где он био, био старији или млађи, да док не заведе ред у школи како споља тако и изнутра не може почети рад.
Ова два тако важна педагошка термина не треба ни један наставник да смеће са ума. Они треба у на:
1) Говорио писац на београдском учитељском збору.