Učitelj

588

назива виша област школске дисциплине или морално упућивање.') Речју, примером, поуком и предупређавањем и саветом наставник ствара код ученика такав правац | срца и, воље, који рђави поступак понајвише казни свесвим сазравањем сопствене неморалности — јер само врлина задовољава унутарњу духовну потребу и поткрепљава човечију веру у добро иправду и проникава ученика тежњом да оствари идеалне животне потребе, т. |. да његово достојно владање служи као израз чистих побуда и чврстих мсралних убеђења. На тај начин, упо„Ведо са интелеклуадним и моралким развићем ђачких сила школска дисциплина задобија све више и више карактер чисто моралног упућивања, које сачињава вишу и најплеменитију страну школске дисциплине.

(НАСТАВИЋЕ СЕЈ.

5) (И на ступњу вишег моралног васпитања вужна јеи има важни значај окружавајућа нас средина и У толико већу пажњу заслужује, у колико она увек утиче на нас сподмукла и неприметно; а међу тим увек оставља у духу последице или Формације, које по некад силно утичу им на саму суштину нашег душевног живота,» Силм. С. Гогоцеји. Краткое обозрљшнје педагогики ввтускљ П, стр. 43.