Učitelj
631
5. Е 5 ом О | == “о 2 > = 40 ЕЕ е Е 5 |Е = е = о = о: > = га дао о = 5 а = а “ < = <= 2 4 > | = 2 8 5 5 2 5 Цирих. = 165. с 0: 4 д 14 91 3 Борну, = = = = =: - || 505 315 9 14 Луцерн + 2. • · -· · • 15 56 17 12 Мрм еј а пе а не = 9 19:6 12 19 виц. += = 0. ++ - +: 94 43'6 5 22 Обвалден + + • + · + «+ • 96 ТА:3 1 21 Нидвалден • · · · · · · 17 515 4 24 Клару 50: + = 0 Пју – 17 ПУК и 5 Бак 99 349 8 16 Фрајбург · 5 5 а 89 26:4 11 9() Золотурн • + • · · 6 541 18 9 Базел град • +: + • • • 10 | 1502: 14 1 Сеоски Базел · · · · · · 0 (0: — 1 Шафхаузен · · • . . | 151 20 6 Апенц. (спов.) Роден · 0 0: 10 Апенц. (унут.) Роден • 4 18:2 13 25 (О. Гален · + · · · • | 48 31 19 8 Граубинден · · · · | 54 12: 15 15 МтА 5 = + зе и | 5 168 16 15 Тиргау - · . . 2 08 22 8 (ечин - _- .- - __-|- 206 96- 2 18 Ватлана = 4: = - | 205 2150 10 4 Валезија · · · · ·• . 169 376 7 93 Најенбург •· · + · •+ · •+| 172 5! 8 1 енева 5 5е ет с БЕ 5: 38:6 6 2
Према овој таблици кад сравнимо н. пр. Цирих, ШаФхаузен и Тиргау по народном образовању са Базелградом, Најенбергом и Женевом, видећемо, да народно образовање не условљава пол у учитељској служби, — дакле видимо, да се у кантонима од већег изи мањег броја учитељица народно образовање не разликује. Кад пак упоредимо Базел град са Селским Безелом по броју учитељица и по месту, које заузимљу по народном образовању, онда се порађа можда оправдано питање, да ли Базел град за своје народно об. разовање има да блатодари броју учитељица; Мисао о утицају учитељица повољно на народно образовање још се боље утврђује кад узмемо Женеву, у којој све школско време садржи 218 надоља а Женева ипак по народном образовању заузимље друго место. И заиста није ли Женева обавезна за своје народно образовање тој