Učitelj

12: итд. — све су то последице данашње једнострано наставе. Ну грех би био, кад би се за ово кривили певини учитељи ! Не, нису они за ово криви, већ су криви они слепи и тесногруди партизани, који за неке своје тричаве политичке ратуне, доведоше у жалосни положај и саму наставу у осповној школп!:...

Освештана је истина, коју изрекоше сви умни великани на подагошком пољу . да су ручни радови једино и најбоље срество, којим се истински буди и утврђује воља за корисни рад; те се тако образују честити и узорити радници. Ну, ова узвишена замисло постићи ће се тек онда, ако се у детету још у почетку, чим ступи у школу. почне уливати особито поштовање према корисном раду и часном раднику.

Па ручни радови утичу јако и на морални живот дечији, јер радећи заједнички разне радове, деца се тако зближе, да почну живети братским животом. Не мање, ручни радови утичу на образовање чврстог и непоколебивог карактера код деце.

Писац ових редака има довољно практичког искуства, да деца радећи ручне радове, сама дођу до оне свете истине: «Не дирај што је туђе“ и „Што ниси рад, да теби други учини, не чини ни ти њему.»

Крајње је време, г. Минпстре, да ручни радови у нашим мушким основним школама заузму оно место, које они — то — и заслужују по својој огромној важности; а кардилална задаћа ових ручних радова јесте: да се у ученицима подједнако развијају све њихове способности, телесне џ духовне, те тако да се образује потшун човек. И тада не само што ће деца бити здрава, чила, весела, и румена, као мајска зора, већ што је најглавније: школа ће тада свестрано ч хармонички развијати све особине ученика и тако неће виле својом. једностраношћу стварати оне силне беспосличаре, од којих данас друштво ужасно пати !,.,

Сматрам за пријатну дужност захвалити се г. Министру, што ми је дао толико новчане помоћи, те сам могао набавити потребни материјал за предавање радова у својој школи.

30. Октобра 1890. гол.

Лесковац. Господину Министру покорРНи: Јован М. Поповић,

УЧИТЕЉ.

,