Učitelj

10 „

За то је утицај школске дисцилине од врло великог значаја у оваквом још неуређеном друштву; а тако исто важна је и хармонија између школе, друштва, цркве и државе. Без сумње, васпитана младеж на правилним основима даје велики контигенат поштених грађана и верних синова домовине п владаоца. На тај начин, школа постижући свој смер, у исто време узајамно чини велике услуге друштву цркви и држави. Оваква хармонијска једнакост ошште тежње и смера чини тесно сродство између школе и друштва, цркве п државе; јер су еви позвани за ошшти солидни рад — отипте народно васпитање и образовање — благостање. И као што би школа постала ненормалном установом, код би стала у антагонизам према поменутим сродним факторима, исто тако било би са свим ненормално, кад би писте сродне установе својој школи отказале сваку потпору. Дакле, са свим је природно да школска општина прима искрено учашће и стварно потпомаже школске интересе и потребе Црква. подржава школу непосредним благословом илп помоћу посредног утицаја на породицу. На пример, кад свештеник по својој дужности посећава домове својих парохијана, онда је ваљан свештеник други учитељ, који учи укућане хигијенским захтевима нарочито по селима, где су родитељи простији). Ваљан свештеник правилно објашњава школске захтеве, а тиме потпомаже наставников аукторитет и у ошште гаји љубав к просвети. С тога су и наставници дужни да сваком приликом потпомажу свештенички званични рад и да се према истим достојним поштовањем односе, уздижићи у исто време и лични аукторитет свештеников.

Но многи ће рећи: «Е, али шта ћемо кад се у православној вери сретају и такви парадокси, који се очи“ гледно косе са савременом науком.» За то врло често