Učitelj
355 моћи; храни и развија Фантасију детињу; она обрађује и ствара правилно естетичко појимање лепога ; она спрема постепено васпитаника, да исти своје делање у животу увек мотивора и руководи по моралним принципима...
У чланку, што за овим следује, увешћемо читаоце у специјалније одређивање наставних метода, које је Спенсер у свом делу истакао; осим тога покушаћемо. да уђемо и у што дубљу оцену истих метода.
Лајпциг.
ЧИМЕ ДА НАГРАЂУЈЕМО
ученике основних школа — ако их награђивати желимо7
ваљн-
У нашим основним школама и дан данас постоји обичај, да се, на крају сваке школске године у свакој школи, награди по извесан број врло добрих и одличних ученика.
Обичај овај, — да се одлични ученици у опште награђују преко године, или на крају, при прегледу целокупнога рада — није тако скорашњи,
Још у најстарије доба, а особито у средњем веку, награђивање ваљаних ученика у опште, заузимало је врло велике размере. Обичај тај, повлачи се и дан данас, те изглода, као да је постао правилом у животу и наших основних школа.
Веома се лепо сећам, да је се у своје време ова ствар, о награди ваљаних ученика претресала и у јавности, али, до каквог је се резултата у полемици до-_ шло, не могу тачно да се опоменем. Биће понајприје то, да је се стало на пб пута, те се није могло доћи, ни до каквих позитивних резултата.