Učitelj
358
које се и данас находе у нашим школама и о наградама, које се нахођаху пре данашње модерне школе у нас.
Још пре двадесет година, био сам ђак у првом разреду осн. школе. И данас се врло лепо сећам: да се одлични ученици награђивали, више мање на онај и онакав начин, на који и данас. Али предмети самих награђивања, као да не бијаху само књиге, Ондашњи интереси ученички — па и данас — као да бијаху много већи, који они сами налажаху у својим наградама, него _ли данаб. Сећам се врло лепо, како један мој друг, за своје врло добро учење и владање бијаше награђен не књигом, већ једном медаљом од — бакра. Сви остали одлични ученици, који бијасмо награђени неким «Славопојима,> завидесмо нашему другу на његовој награди.
И сам нисам умео онда да објасним себи, зашто сам вшше волео једну обичну сребрну или бакрену медаљу него ли књигу.
"Али, ово је тек само успомена, из ранијега времена, која ми је и до дан данас остала у души веома јасна.
Данас, кад сам и сам већ на месту, да извршујем награђивање својих ваљаних ученика, паде ми на памет, да о овоме питању озбиљније промислим и да га изнесем пред читаоце «Учитеља.» При решењу овога пи__тања, веома је нужно наћи се на земљишту дечијег по"сматрања и дечијих погледа на награде, које се врше у нашим основним школама.
Свако друго гледиште било би за ученике неподесно, пошто њихова, субјективност можда друкчије мисли о тим наградама у опште. | у
" Природно је, да сваки ученик жели да буде награђен. Али питање је само сада: зашто ученици у опште не дееле бити награђени пре књигама, него ли каквим другим предметима у опште!...
Ето, ово питање сматрам за нужно и умесно у неколико да објасним, а по што се то учини, онда ће