Učitelj

мисли 0 школској дисциплини 55

Што се тиче дисциплине за време паљевине школске зграде, имам да кажем ово: лепо је, кад се паљевина замисли и проба се преко године, како ће ђаци из школе изаћи, али треба имати на уму, да се остављају све ствари, кад је опасност тако рећи на прагу, па се и трком из школе излази, само ако се може. Ако су сниски прозори и нема никакве опасности, кад се скаче, и кроз њих треба нзлазити. Како ће се из школе излазити, то треба да зависи од брзине опасности, која би наступила, од положаја

зграде и од појединих излаза.“

ПР. Бо

, • !

# Американци су се иза оваке случајеве побринули за. своје школе. У Њујорку имају нарочито звоно на школи, којим се звони, кад се ватра у школи појави. Чим се у то звоно зазвони, учитељи одмах уреде своје ђаке, па тако у реду силазе низ степенице и тако у реду одведе децу улицом даље све до места, где треба децу распустити да илу кућама. При том учитељи морају бити хладни и присебни, јер ако се они збуне и уплаше, шта би било. с децом, које у америчким школама по негде има на једном месту у 15 или 20 одељења преко хиљаде на броју У тачним америчким школама учитељи преко године више пута намерно зазвоне поменутим звоном и чине ведбања, како би спасавали децу у случају пожара. И они за !|) сата не само да изведу децу из школе, већ их и далеко од школе одведу. У америчким школама има више степеница и више разних излаза, те је на тај начин могуће, да се тако велики број деце брзо и с трећег спрата на улицу изведе.

Американце је на ово натерао овај случај: У једној школи учитељица била пала у несвест. Једна ученица стрчи брзо доле да воде донесе. Друга деца, чувши узвике: воде, воде помисле, да је у школи ватра и јурну без реда на поље. На вратима се загуше и док је помоћ дошла, многа су деца на гомили угушана, изгњављена и осакаћена.

О овоме вредно је прочитати у 29. бр. „ХаргедакЕ« о. г. чланак «Рађтер.

Уредник