Učitelj
956 КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД
Ш. Сунце, мјесец и звијезде: 1. Сунце (песма), 2. Што је најбјељег,
3. Зора (песма), 4. Дан и ноћ, 5 Санак (песма), 6. Година, 7. Годишња доба. (песме). ТУ. Уздух (зрак): 1. Вјетар (песма), 2. Овчице, 3. Ето кише, 4. Уздух.
У. Земља: 1. У гори (песма), 2. Зашто камен не расте, 8. Земља.
УТ. Вода: !. Морнар (песма), 2. Врело и путник, 3. Златна рибица | (песма), 4. Жабе и њихов старјешина, 5' Вода. УП. Врт: !. У врту (песма), 2. Три путника, 3. Пчелице (песма), 4 Ружа и дивља јабука, 5. Руга се пужу (песма), 6. Врт. ·" УШ. Поље: 1. Жетелачка пјесма, 2. Житни клас, 3. Птичије пјесме,
4. Њива, ливада, виноград. 1Х. Шума: 1. Шума (есма), 2. Вјетар и младо дрво, 3. Сиромах зе-
чак (посма), 4. Орао и чавка, 5. Песма о вуку, 6. Шума. Х. Родно мјесто: |. Окићено село (песма), 2. Село, 3. Ој орачу (песма), 4. Гдје је најљепше7, 5, Град, 6. Коњаник (песма), 7. Заустави кум кобилу, 8. Оруђе и справе, 9. Дукати звјездаши, 10. Новци, 11. Мјере. Х!. Човјек : 1. Шта имам (песме : очи, уши, уста, срце), 2. Медвјед
вук и човјек, 3. Прсти (песма), 4. Човјек, 5. Чиста маца (песма), 6. Кад нам прија храна, 7. Дјеца и маца (песма), 8. Што човјек треба % 7 ХП. Бог: 1. Чујте дјецо, (песма), 2. Тко највише може, 3. Бог, 4. Мали Перо (песма), 5. Храм божји, 6. Даничина молитва, (песма), 7. Светковине, 8. Што волим 2 (песма). После свега овога, на последњој страни је Додатак, у коме је тумачење мање познатих речи, као: ћарлијати, купа и т. д. Овде је учињена једна велика погрешка бев икакве потребе и нужде. Нека. имена, биљака протумачена су чак именима — немачким па и латинским. Н. пр.: „Када (кафа), Ђагаша Запитотеј, ађ ! угаба суџефа (кафа), пјет. Зател фбИиште, 1ал. [адејев Глпт“. — Реч калопер се објашњава овако : „врста | цвијећа, кому се каже и божја плахтица, па се уз то додаје: даз Ртамет- | ан, дљле Козбритг, Ђалзатла ошдатв Глпл“. Први разред и немачка и ла- | тинска. имена ! ! Је ли ово објашњавање непознатога познатим 7 Ово не | можемо разумети. Мањ ако овај додатак није за децу, него за учитеља. | Али што ће опет то у ручној дечјој књизи; | Као што се из овога види садржина у другом делу врло је богата
Све су причице. песмице и други чланци кратки лаки и за децу разумљиви, управо све је онако, како и треба да је за децу 1 разреда. Реченице су све кратке, а слова крупна (најкрупнији цицерој, штампа особито чиста и лепа, што све чини да ће деци учење читања бити и лако и мило. Што се тиче правописа, којим је ова књига писана, он се разликуј
од других хрватских књига. Докле у другим књигама хрватским налазим« н. пр. речи: дружтво, јуначтво, разширио, изток, обкољено, изпијеи т под. — у овој књизи тога нема, него се све пише, као и у нашој књи
жевности, по Вуковом и Даничићевом правопису. Хрватска зем. влада ] | %