Učitelj

тачци из расправе и наводи, Да деца треба у школу да полазе у тла не у 8 год. јер се после 6 г. у деце раввије најјача фантазија и моћ памћења.

Н. Н. вели'да у варошима треба у школу да полазе деца од 1. год а у селима Од 3 год. јер у селима су школе често подаље од дечјих кућа, па мања деца не би ни могла у школу долазити, нарочито по рђавом времену,

В Пелагић је противан томе да деца рано почну походити школу. Он мисли да је деци прво потребно да се развију телесно, па ће онда лакше у науци напредовати. А да се много учинити може кадсе у старијим годинама почне учити, набољи је доказ у Караџићу, који је почео учити школу у 18. год. па је оп т претекао знањем све нас и многе друге. Даље помиње каке су школске зграде често тако рђаве, да се у њима сатире здравље дечје, па. је и зато мање опасности кад депа у старијим годинама пођу у школу. Он је зато да и варошка и сеоска деца почињу школу учити у 9 год.

Окановић побија наводе Пелагићево и вели, да не стоји то да дете треба прво да се развије телесно па онда умно, већ у исто доба у оба правца А кад се у школи обраћа пажња и на телесно развиће, онда нема. никакве бојазни да ће деца закржљавити, ако раније у шк. пођу. Даље | вели како су сеоском становништву старија деца од веће потребе него мања, и да је сељаку теже слати дете у шк. кад је старије, те п тај разлог говори за то,да и по селима требе деца школу да уче раније.

К. Божовић је за то да деца полазе у шк. кад наврше 8 г. сем др. разлога и за то, што су школе често удаљене, па је мањој деци теже у ше. долазити и враћати се из ње. | ;

М. Ивковић, примећује Окановићу, да је он своје назоре више црпео читајући књиге, а у животу друкчије стоји. Зашто да се деца узимају у шк. у 6. г. па да у 2% г. у тако великом броју умпру од сушицег И он мисли да деца треба у старијим год. школу да почињу

(. Лазаревић је за то да деца полазе у шк. кад су одраслија. Он мисли да треба дете шк. да почне кад напуни ( год.

В. Пелагић одговара Окановићу па вели дл се Ок. позива на психологију, заборављајући на физиологију, а прве неби било да ове друге није. Он се позива на др. науке, а не помиње и статистику, која, износи ужасне примере и бројеве о умирању деце. Даље вели да се деца умио не развијају само у школи, већ и код куће своје како у селу тако и у вароши, па зато и опет понавља да деца треба у школу да полазе доципје, кад се више развију телесно.

Потљаредседник пита је ли скуп довољно обавештена, о овоме, (вичу да се реши!) |

По том се прешло на другу тачку расправе, која говори о том колико год. треба да траје учење осн школе.