Učitelj
480 ___ИЗзРАЗ_ЕФЕКАТА_КОД_ЉУДИ_И0КОД ЖИВОТИЊА
Кад се сетимо, господо, да би сав овај контигенат, који про: хази кроз вечерњу школу, остао неписмен и за Српство и његову идеју и његов културни задатак остао изгубљен, онда држим, да не само видимо колико вреди ова невидична установа наша овде, но и то: колико би добро било, кад би се оваке школе отвориле по свима већим варошима нашим, где има повећи број ове наше младе браће из још неослобођених крајева српских. Јесте ; пожелило би се, да оно, што ми имамо овде, има свака барем окружна варош у Србији. Онда бисмо још више ишли стопама свога прдсветитеља и ширили српску просвету и у оне крајеве што су још
под Турцима. ; »
Намера ми је била, господо, да вас упознам с нашом школом и потребама која је њу изазвала; да то доведем у везу с данаш: њом прославом и истакнем јаче: да нам спас једино лежи у ономе. раду, што нам га је започео просветитељ кога данас славимо. Данашњи је век век просвете и рада. М ко се више просвети и боље __ и промишљеније паради, он ће бити победилац. И дај, Боже, .да "то буде наш народ !.. Живео сав Српски Народ докле га има ! ___Кивео наш мили Краљ, и да Бог да, да се на миропомазаној _ глави његовој ускоро засија царска круна свега уједињенога Српства! Живео! -
ИЗРАЗ АФЕКАТА КОД ЉУДИ И КОД ЖИВОТИЊА од Л. ДУМОН-А
5 | Дарвинова теорија.
Аристотело, Лафатер и скоро сви остали, који су се пре нашега столећа бавили Физиогномијом, посматрали су ову само у њеном односу према карактеру и као једно врество, које човеку помаже да по спољним зна_цима може оцењивати наклоности, инстинкте и моралне навике појединих личности. Врло се ретко дешавало да је неко од њих обратио пажњу на