Učitelj
ТОГУНИЦА 5017
— Ја бих рекао: да има.
И испричам попи цео јучерањи догађај.
— Видиш —- рекох — он је врло лепо детенце. Ти си се постарао п да му дадеш знања, али што је најглавније, ниси му душу облагородио. Вије ти, можда, било ни могуће: отац см а он ти је јединче. Али школа то не сме пропустити !.. Ја ћу чивити све, да његов јогунлук претворим у карактер Али ти, као паметан човек, мораш ми у томе бити на руци. Џо неки пут стегни своје срце! |
— Добро! — рече попа.
— Ја морам измишљати начин да му доскочим. Ма шта било, ма како ти се он тужио, ти на једно уво црими, а на друго пусти.
— Добро, учитељу !
М попа се поздрави, па оде.
ж т >
Рад је у велико ишао. Већ бејах прешао сва слова па шчитавах речи са децом.
Малан је био најодличнији ђак. Брзо, лако схваћа све што му се каже, и кад ти одговара на питања видиш лепо да је то његова својина, видиш да је потпунце разумео. Али јогунлук његов и пакост његова, поче избијати све више и више.
И једнога дана дође коса до бруса.
Међу одличним ђацима беше и мали Која. И то беше паметно и мило дете, једна добричина, који све што имађаше, даваше својим друговима. Једнога дана Која беше исписао таблицу тако лепо, да сам ја, заиста одушевљен, устао и похвалио га пред свима ђацима. |
Милану беше пао мраз на образ. Лепо сам видео, како мрским погледима погледа Коју, и надао сам се да ће му напакостити.
Моја се очекивања испунише.
Бејах пустио децу на одмор, ша отишао у собу да попушим цигару. 1 |
На једаред чујем да неко плаче.
Одмах изађем из собе и уђем у школу. Кад, а мали Која се гуша од шџлача. | С 7