Učitelj
НО ЛОЖА Ј У ОК ВОЉЕ
11 не врше с преданошћу и вољом свој посао; како га чаки не разуму, и ваздан којекаквих бесмислица наћиће се у тим извештајима. Многи пак од оних који су се школовали на страни или читали стране писце, па им се нешто допало, предлажу, да се и код нас уведе без обзира на наше прилике и околности, ш да ли се то може и треба код нас да примени. По неки се тек од ревизора осврне на јаде и невоље учитељеве, па и то тек да се нешто и о томе рекне.
Колико су пак надлежни водили рачуна и полагали вредност на те извештаје, доказ је тај, што ништа није остварено што су предлагали ревизори, и ако се нешто и могло у неких наћи доброга.
Ништа није занимљивије и интересније од тих ревизорских извештаја, у којима ћете често разне контрасте наћи. Што је једном добро, други осуђује и обратно. Ни један се од њих није уживио у осн. школу и њену задаћу па је природно по што је и не разуме, него износи нешто што пе постоји и што се само лично њему свиди, отуда и ти контрасти. Они обично питу подуже извештаје да се види да нису узалуд провели на цуту по месец и више дава и узели 5—600 дин. дијурне из државне касе. ;
С друге опет стране ови су ревизорски извештаји врло поучни, јер они најречитије говоре, како оваква ревизија каква, је данас код нас, не само што не одговара циљу своме, него убија још и учитеља и пречи напредак школе. -
Није ли томе најјачи баш онај њихов доказ, како се још и данас у неким школама одржао механизам: А зашто то Зато, што да је ревизија онаква, каква би требала да је, да је права поука и упућивање у раду, тога, би давно нестало. То би вредни и способни надзорници давно и давно искоре-. нили, упућујући учитеље у раду, па би механизма нестало. Али ће га овако све дотле бити на појединим местима, док оваке ревизије буде. Данашња ревизија готово се ни у чему не разликује од оне секретарске ревизије, осим прибирања статистич. података, који се данас брижљивије прибирају.
Према томе није никакво чудо ако се данас у много школа, нађе учитеља, који спремају децу не за живот, него за испит, јер знају да ревизор не зна,и нема времена да сазна. јели то знање дечја својина, и којим је путем дошло у њихову својину. Он се обично задовољи сјајним одговорима дечјим и мирна Крајина + 5 |
Што се данас по основним школама свуда готово види рационалан рад то је заслуга учитељских школа, које су своје питомце потпуно спремиле за учитељски посао, а то није пи