Učitelj
384 УЧИТЕЉСЕКО УДРУЖЕЊЕ ен еН. О О МЕРЕ АМА АИ Сретен Лазаревић. Брани интересе црквених општина, и мњења је да трошак за певање пада на терет државне касе. Терзић је против певања и наводи зле последице, које отуда долазе ; јер учитељ у место одмора иде у цркву и тамо гута прашину и дим од евећа.
„Ђубисав Јовановић. Каже како је наш народ навикао на песму, па је нужно да се очувају његова осећања.
Траже „да се реши“
Подпредседник ставља, на гласање и екунштина усвоји предложену редакцију.
Известилам чита. тачку 6 извештаја.
Први став ове тачке прима се без дебате, а други са дебатом, у којој су учествовали : Срета, Мића и Никетић.
„Известилац чита тач. 7 извештаја.
Лазар Јанковић. Митпљења, је да се учитељи мегу премештати само у одређеном времену и по молби у времену од 1 јула до 16 августа,
Окановић. Говори за премештаје сваке године и по потреби и по молби, у времену од 1 јула до 1 септембра. како не би недостојни дуго · остали на добрим местима. Мишљења је да би добро било, кад би се сва места класирала и давала се учитељима по способности.
Балтић товори у прилог Окановићевог мишљења. само да премештаји буду готови до 15 августа, како би 16. сви учит. били у школи.
Мића Ивковић брани предложену редакцију па убеђује скупштину да је боље да не буде премештаја по потреби за 5 год. Вели, и сам се министар изјаснио за сталност, а ми оћемо премештање
Нинетић је за то да не буде премештаја по потреби, већ само по молби.
Миг. Стеф. и Јован Анђелковић наводе опште мишљење за сталност и бране предложену редакцију.
„Цвета је за премештаје.
1. Обрадовић је за сталност и тражи, да се из предлога избрише „премештање по потреби“.
Чабрићна ч Ристићка су за премештаје сваке године.
Буквић наводи какве користи може бити од сталности, узима себе: за пример.
Луна Лазаревић. Интересује се за учитељске ствари па припомаже својим мишљењем на корисно решење. Каже, како је једном приликом било говора и у самој скупштини о сталности учитеља, и он ће своје мишљење потпуно заступати у народ. предетавништву. Само је нужно да учитељ. скупшт. донесе матерајал и истакне своје мишљење на основу чега ће меродавни доцније уложити шта треба. Погрешно је гледиште да се учитељ не премешта по потреби. Наводи пример, кад школа падне или изгори, шта ће онда радити онај учитељ, кад министар нема права.