Učitelj
А за „во“, значи ли то вола 2
Како ми кажемо српски 2 (У) Каква је реч „у“ 2
Да ли реч „еслав ћ“ личи на какву српску реч >
Изговори реч: слава, са предлогом у 2 Који је то падеж код нас 2 "расте: „Боже“ наши
Кажемо ли и ми исто тако 2
Да искажемо сад целу ту реченицу чисто српски:
„Узнео си се у слави Христе Боже наш“.
Ш.
Тако исто прећи и другу реченицу: „радост, сотвориви! оученикомђ обћтованјемђф севлтаго Духа“.
Треба све речи које су као и наше подвући на табли један пут, сличне по два пут, а које су са свим различне три пута, да боље падну деци у очи. Ове последње речи не треба дозвољавати деци да погађају шта значе, него им просто треба казати одмах.
Тако и реченице: „извђценимљ имљ бившимљ благословенјемљ“ и „ико ти еси синђ божји избавителљ мјра“
После овога треба цео тропар деца више пута да прочитају због вежбања у брзини и лакоћи. То ће бити занимљивије сад, пошто разумеју садржину“) На послетку да читају преводећи слободно на српски.
Мих. М. Станојевић.
0 ГЛАСУ И СЛОВУ П ПРЕДАВАЊЕ ЗА 1. РАЗРЕД ОСНОВНЕ ШКОЛЕ.
1.
Очигледна настава. Џрипремити пера гуштчија и удесити за пи= сање. Обична пера за писање, велика што се употребљавају за адресовање пакета и мала за цртање.
Узети гушчије перо незарезано и питати шта је овог — Од које је животиње ово перо — Изнети зарезано. Какво је ово перо % То је зарезано. — Зашто сам га зарезаор — Да ли се може писати пером и од других животињаг — Од које животиње још може; Пишшу ли људи сад овим перима2 — А зашто не пишу 2 Зато, што има других бољих. Каквих имамо још пераг — А од чега је направљено ово перог — Које је перо т рђег — Кад се писало гушчијим перима > — У старо време, кад није било гвоздених. Којим пе-
#) Поправке треба сама деца да врше као и при српском читању. Кад неку реч дете небможе да изговори треба да раздвоји на слогове и гласове, па ако и опет но могне треба му просто казати да је по елуху упамти,
у 3%