Učitelj

610 : ФилоЗОФ ПЕДАГОГ ЛОК

се путује од 1 до 16 год. у пратњи васпитача. Тим би разноврсне користи добио, а морал му није на коцки ; јер без морала, душевног здравља поред телесног, нема боље среће“

На крају овог чланка могли би додата општу. карактеристику Локовог Филозофско-педагошког рада. Каква је та карактеристика 2 Као, ФилозоФ одиста разложно обара тадањи Филозофски дух: дух схолатицизма. Својим сензуализмом је подигао Филозофију на један. степен више, и он остаје у Филозофској новесници као творац п први преставџик Фи: лозофске струје сензуализма.

На основу свог реалнијег оФпловофеког правца Лок је п педагогији дао сасвим нови и бољи педагошки правац коме је главна карактеристика емпиризам. У својим педагошким разлагањима пма врло мпого, поучних и здравих педагошких принципа, али му је особито велика мана, то, што јавно образовање запоставља пп тито НЕ само. формално. образовање па још у евдајмонистичком правиу ! Његова, једностраност педагошка се тим већма за грех сматра, што је у то доба већ. оживела. била пдеја општег образовања, коју је идеју са еплозофеског гледишта. тирио Бакон, а са педагошког Коменски п Монтен, који су сви били за Формално п материјално образовање. Но, као што Лок остаје првак: међу Фплозофима, тако остаје и као педагог међу првима, који доводишефилозофију у везу са педагогијом, који узима педагогију у ред емпи– ричких наука. -

НОВ МЕТО Љу - У почетку читања и-писања (прилог питању, намењеном Х. учитељ. скупштини)

=

Под овијем је насловом штампан „чланак г. М. Јовића у „Учитељу“ — оргапу учитељског удружења 9. п 10. свеска за мјесеце: Мај ни Јуне од 1893 год. :

Сам наслов овога члапка обратио ми је пажњу на себе, те сам одмах. исти почео и читати, да што прије дођем до тијех „новина“, што су у њему изнесене. Ну, читајући све даље и даље, у њему не нађох тијех. очекиваних „новина“, које сам према наслову очекивао — пи до самога краја. И у мјесто очекиваних „новина“ наиђох на етарине, које су рађене прије 400 год.; јер нас писац тијем чланком враћа у назад за толико, упу–

%) „Ма да се уредништво „Учитеља“ на извесним местима пе слаже са поштоканим Г. писцем, ипак је пустило ову критињу па „нови метод“, због тога, што је радо да се о Ггоме чују и прогивни а јер је ствар од особите важпости и. значаја“,