Učitelj

ИЗ ШКОЉОКОТ ЖИВОТА 688

тим раздражи машту, а моје обећање и „близу подне“ придодаје још и нестрпљење, по до подне могли би мноко радити ал' вишта не урадити.

- Јесте ли сад задовољни упштам их пошто пепрпчам. — Јесмо, тосподине. — Е сад п ви мене да задовољите. — Хоћемо, узвпкну сви.

Ја онда отпочнем рад и радим (ез сметње. То је велика добит. "Завладао сам Ђацима, а преко њих њиховим родитељима, а преко ових селом — За кратко време уживао сам велпку љубав свих сељана. Но на скоро то мораде бпти само једна лепа успомена. После 40 пи неколико дана преместште ме, п први од ђака који ме пољуби у руку п пожели „срећан пут са жељом: ла ме Фог врати што пре натраг — беше Петар.

Дим. Д. Поповић

учитељ.

ов руб

НЊИЊЕВНИ ПРЕГЛЕД

„Логика за средње школе, по Вађјет-у п УУогта-у. ( Француског превео Милан Шевић -- Београд 1894. Цена 1:50 дин., стр. 154.

Под општим образовањем обично се разуме скуп поглавштих појмова а математичних и Физичвих, из природних и друштвених наука Алп такво опште образовање није потпуно. У опште образовање, поред осталих наука, улази још и логика. Посебно ова је наука потребна учитељима и др наставницима. О тога мислимо да вреди приказати читаоцима књигу, којој торе наслов исписасмо.

Преводилац на првом месту говориш о постанку ове књиге,

Увод, као обично, обухвата разговор о предмету и подели науке. ако аутор вели, логика се од свију осталих наука разликује тиме, што она не изучава ове или оне предмете и појаве, већ казује којим методима треба да се служе науке, које проучавају разне“ предмете. и. појаве, те да пронађу истину. Логика је дакле наука о наукама.

Још јаче излави на видик карактер логике; кад је са психологијом упоредимо.

Психологија долази “у ред експликативних, наука, т, ј. оних наука ашто тумаче појаве, истражују истину (то су науке у ужем смислу). Логика пак долази у ред нормативних наука, т, ј. оних наука што казују норме, правила, према којима човек известан посао треба да врши; то су дакле више вештине, но науке, Нисац истина не казује јасно, да међ псикологијом и логиком постоји овакав однос. Али, како се нама чини, друкчији се однос не може замислити, просто с тога, што никаква разлога, нема да о једној врсти појава постоје две науке (у ужем смислу, праве наукеј. #90 психичним појавама права је наука само психологија, Логика је вештина.

45%