Učitelj

686 КЊИЖЕВНИ. ПРЕРЉЕЈЕ

То је у кратко садржина књиге, којој у почетку псписасмо наслвв, _Рекосмо у почетку, да би опште образовање било непотпуно без. знања логике. Али нарочитито учитељи и др васпитачи омладине треба да су што боље упознати како с психологијом, тако исто и са логиком. Мислимо да није нужно ово доказиватп,

Искрено препоручујемо читаоцима ову књигу. Истина да је ово уџбеник, у коме је, по природи самог уџбеника, у кратко изложено оно што је главно, Али то ништа не чини Читалац ће ту наћи јасно исказане све принципе догике, а краткоћа излагања, учиниће да читалац и сам мало више размисли о прочитаноме, што је веома корасно, јер једино самостадном радњом ума могу у пашем духу да се потпуно утврде и удомаће _разне истине.

Ра Ст.

Ласта, лист за децу Уређује Милепко Марковић Излази у Београду један пут месечно. Штампа државне штампарије. Цена годишња 4 динара.

Први и други број „Ласте“, који је изашао 95 марта, т. г. на 82 стр. осмине, јесте још један покушај у пизу оних књижевних појава, које у нас необично много вреде, а такође и необично мало трају. То је покуша; с дечјим листом. Узрок оваквој појави јесте или —- сувише мала жудња, за читањем опих којима се намењује, или неподесан начин уређивања и груба и оскудна техника листа, Уз ове има вазда и других споредвих сметња за напредак једних дечјих новина у нас. Изгледа ми, да би наши; дечји листови требали да се што више приближе самој деци, да ублаже _ своју озбиљност са мало више елемената дечје најивности, да пруже један део посла п деци па обраду; да са што више труда и воље прибирају — истините примере са истинским лицима, те да и мали читаоци виде, да имају «повинс“, које и о њима воде рачуна. Па, бога мп, за децу треба, удесити и спољашњост Листа, кад се и романи за одрасле украшују са "бојеним сликама и дивотним корицама, што се не би и један дечји лист обукао у руво примамљиво за децу. |

Врло би радо, да је времена, проговорпли о дечјем листу и коју више, имајући на уму наше школске п ваншколске дечје прилике, у којима место Ааужности и озбиљног посла наступа време забаве џ игре, Јер би лопста требало размислити и о томе, за што наша деца осим народних не знају

ни за какве вештачке и естетичке пгре и играчке; за што немамо никаквих

занимљивих рачунских играчака и збирака, пластичних и колорисаних слика и књига; за што немамо никаквих дечјих породичних и собних игара. У круг ових питања дошла би расправа и о дечјој књижевностп. Но о томе други пут, а сад да се вратимо „Ласти“. |

„асте са пролећем донеле су нам и овај дечји лист. Лепо знамење! Но п ако „једна ласта не чини пролеће“, опет се „по јутру дан позизаје.