Učitelj

690 КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

има бар методског распореда и из примера изведених правила, а овде је потпуно систематисана граматика као паука, и прво долазе правила па примећи.

Излишно је стављати за промене по падежима, као некп углед, мењање појединих именица сваког рода, са оноликим грдним изузецима, мењање одређених и неодређених придева, и оне силне промене глагола у временима, јер ђаци требају да знају значај. а не облик, сваког падежа па ће онда бити у стању мењати сваку реч. Исто тако треба да знају и смисао сваког времена. Писац казује само како постају сложена, временл а не и шта показују. На ', нњиље (12 листа) писац је само мењао злаљоле,. За штор Је ли да то деца пауче на памет или да видимо да и он уме да. мења глаголе 2!

Књига има мана са научне и педагошке стране,

— (С. —

УЧИТЕЛЂ мћсечно педагогическо-облцественно списание за учители: и вљепитатели. Уредникђ г. Хр. Д. Максимовђ Пловдивђ. Добили смо у замену овај педагошки лист бугарски, који је Септембра прошле године покренут у Пловдиву иницијативом неколико пловдивских учитеља. Излази у половини сваког месеца у свескама од 5—-6 штампаних табака. Учитеде се уређује по нарочитом распореду материјала. Тако на првом је месту; Школска белетристика где се у тенденциозним приповеткама сликају добре и рђаве стране школског живота п наставника; 2) преглед школсњкиг закона, правилника, програма ч расписа, где се износе поједине махне и недостаци у законима школским и војује противу свега, што би се у њима непрактично показало; 8) Чланци из васаитања ш наставе у којима се износи: какво је домаће и друштвено васпитање у Бугара; какве мере треба у школи употребити, те да се штетан утицај њихов на ученике сведе на што мању меру, поклањајући нарочиту пажњу на телесно и мерално. васпитање, као и на методе, којима се у предавању служе бугарски учитељи; 4) Рад учитеља у друштву где се претреса, шта може учитељ урадити ван школе и шта ради данас; шта му смета данас у раду као гра-_ ђанину и како би се те сметње могле одклонити; 5) Учитељска солидарност, где се доказује потреба дружељубља међу наставницима основних, средњих "и специјалних школа и насушна потреба за једним учитељским удружењем било у педагошкој цељи, било за узајамно помагање, 6) Педагошка књиотевност, гле се прегледају и критикују педагошки списи п уџбеници, којима се служе дапас бугарски учитељи, као и остали научни радови по другим листовима и списима; 7) Школска троника, 8 Научни рад у ту ђини, 9) Научна хроника, 10) Педагошка библиеграфија, 11) Општа библиографија и 13) Другарски разговор. Ова последња рубрика отворена је свима учитељима и васпатачима, да могу стављати или одговаратп па постављена питања из области васпитања и паставе у оси. школама.