Učitelj

УЧИТЕЉ КАО ГРАЂАНИН у 187 РОМЕ КАО 222 0 09507 97527

ради. И овде је главно, што смом напред споменули, ла учитељ треба збиља да је одушевљен идејом о уједињењу, па ће онда лако у прилици омислити шта п како треба да ради.

Овим поменутог (културно оснажење и уједињење сриствај за сваког грађанина има још једно поље рада. То је политика. Шта ту треба учитељ да ради“ По нашем мишљењу — ништа. Једино треба увек да изврши општу грађанску дужност гласања (при изборима или кад општински збор решава што). Али никако не треба да буде члан једне пили друге од наших политичких партија, нити да агитује за коју од њих. Учитељ треба да се налази ван партијске борбе наших политичких странака. Да побројимо разлоге, са којих — мислимо — треба тако да буле. – : |) Кад би загазио у обичну политику, која се код нас састоји у страсној партиској борби, учитељ би онда мало времена имао да ради на задацима, које смо напред изнели. Међутим на национално-културном пољу врло је мало правих радника, а баш то поље куд и камо је важније од политике у обичном, ужем смислу. С друге пак стране, на политичком пољу има довољно радника и без учитеља. И. е тога учитељ као грађанин треба да се ограничи на рад, којим ће се помоћи остварење национално-културних за“ датака. Само с тим ограничењем може од учитељевог рада бити неке вајде. А кад би био и агитатор политичко-партијоки, онда никаква успеха неби постигао на пољу много важнијем.

9) Као партизан и агататор, који своју партију уздиже и хвали, а остале куди п омаловажава (готово једино у томе и састоји се политички рад у нас, у Србији), учитељ никада не може код свију својих суграђана уживати онај добар глас, који је на првом месту потребан ради успеха, у каквом предузећу на пољу ошште културном.

3. Страсна партијска борба, која више пута не бира срества и ради без разлога, обузела је готово све умове