Učitelj

0 РЕВИЗОРОМ У Школи 195

Препоручује, у летње дане, да се час географије држи у пољу. 'Греба ученике што чешће изводити и добро их упознати с околином.

Нису били јасни одговори ученика, о постајању росе, што значи да им није потпуно јасно било што им је говорено о роси.

ГУ. раз. Ученици нису добро упознати с географском картом, не знају значај карте. „Карта је умањена слика предела, гледана озго“. Не допуштати подвлачење имена појединих места на карти. Читање је добро. Треба давати лакше комаде за учење на памет, али да ученици разумеју, да могу објаснити оно што уче. Одговори треба да су у обичајеним реченицама, да су јасни.

У. раз. Ученици греше при мењању именица које се неправилло мењају. Види се да то још није утврђено.

Писање је лепо и правилно; прописи су чисти. Треба исправити сваку погрешку у писменим радовима; треба поправљати ружно написана писмена.

Оаште примедбе. Ученици треба ла седе право у скамијама, нарочито треба обраћати пажњу на држање тела и главе при писању, као и на држање писаљке и пера.

Један учитељ објашњава да у томе има кривицеи до учитеља, јер док један учитељ захтева од ученика известан положај тела при писању, други учитељ га учи да друкчије седи и главу да држи друкчије. Ревизор вели да се ученици при писању много нагињу напред и с тога, што, после извесног времена, проведеног у писању, тело се умори, мускули попусте и тело се нагиње напред.

Свраћа пажњу на игре дечје за време одмора. Препоручује играње лоптом. Управитељ вели, да је мало двориште, да за игре лоптом треба више места. Ревизор прича како је видео у Немачкој овакву игру лоптом: на зиду је обележен један круг у који се гађа лоптом, а ученици, по десет и више, стоје у реду у једнаком одстојању један од другог, па крајњи с десне стране удара лоптом у обележени круг, али тако, да се лопта одбије под углом, да идеу правцу крајњег левог. Овај хвата лопту, удара у обележени кругтако да се одбије у супротном правцу и хвата је с десна други, ит, д.

Препоручује крокет за ученике.

~

Сваком је учитељу ревизор најпре казао да је задовољан и ус= пехом и радом, на онда наставља: само бих молио да“....

Кад искаже све примедбе на рад једног учитеља, онда га пита: »„Имате ли што да кажете2%“ Допушта не само томе, него и свима

осталим учитељима да учествују у дебати, као и у дебати после сваке примедбе. 1355