Učitelj

| | | |

ШТА МОЖЕ ДА УЧИНИ УЧИТЕЉ У ШИРЕЊУ ДОБРЕ ЛЕКТИРЕ У својој школско општини 2 [10 НЕМАЧКОМ]

(СВРШЕТАК)

Када деца сврше и изађу из школе, не треба их пустити и о њима више никако и не водити рачуна, као што наши учитељи једва чекају да их се отресу. Учитељ е. њима треба. да стоји у вези, а то ће најбоље учинити, ако образује о њима дечја друштва с равлачним циљевима, н пр. за чување птица, за неговање цвећа, за пољску привреду или поједине гране пољске привреде, за веслање, ако близу. има какве реке, за јахање, за гимнастичка вежбања, за певање, за стрељање), за храњење свилених буба, за штедњу ит, д. На тај начин учитељ је једнако у саобраћају и опхођењу с његовим бив. ученицима и на тај начин може и даље радити на одржавању интереса за читање и водити контролу, да не оду у читању којом странпутицом, којих на нашу срећу у нас мање има, него ли у народа, који су богатији литературом.

Продужне школе са својим скученим програмом најбоље ће одговарати своме задатку, ако увек буду упућивале на допуњавање онога, што је у школи предавано, читањем

" лепих забавних и корисних књига. -

У Норвешкој постоје младићска друштва за разговор (вапађајв--Тогептеег), чији се чланови састају на разговор о

1) Код нас су само стрељачка дечја друштва на неким местима (у околини Ниша) заснована.