Učitelj

3. Што би неуредне платише, учитељи који школују децу, презадужили и дом и удружење.

У нас не могу да се одрже овакве установе ни онда, када су подигнуте личном иницијативом, где се чува и најмања стварчица и где се по најмањем издатку лично брине један човек, чији је капитал у питању, све са неуредног плаћања родитеља, чија се деца школују. А како ли би жалосно изгледао такав учитељски дом после 9 —3 године; — Бојати се да не би у издацима ове врсте било и онаквих каква су показивала нека српска удружења, где су управници подносили ориђиналне признанице, по којима је за песак за повипање писама, издато годишње 100 дуката 7!

Учитељски дом треба да буде једна од најлешних грађевина у Београду, на најлешшем месту са дућанима, великим излозима и становима, од којих би се вукла добра кирија Велике грађевине које стају по 4—500.000 дин., вуку за станове и дућане по 40—50.000 динара годишње. Ако- сви учитељи у Србији и не могу подићи баш оваку грађевину, могу подићи од 300.000 динара. А она би према горњима извесно доносила 30 хиљада динара годишње.

Дућани у кнез Михаиловој улици или на Теразијама имају и највећу ренту. У кнез Михаиловој улици има дућана који се плаћају од 200—500 динара месечно. Тако би учитељски дом само од 6 дућана доносио преко 15 хиљада динара.

У томе дому Учитељско Удружење могло би задржати две три собе за канцеларију, благајну и књижицу Главног

Одбора. Ту би могла бити и стална, изложба (у једној одаји) свију учила и уџбеника наших и страних.

Грађевина треба да буде осигурана и онда не може бити сумње ни код једнога члана удружења, да ће његови улози пропасти.

Но пре него приступимо главној мисли: како да подигнемо Учитељски дом, ред је да ратшчистимо питање: да

,