Učitelj
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД 401
основних појмова из пољопривреде у вишој основној школи, кад се пољопривреда у учитељским школама предаје теоријски; кад је пропис законски, да учитељ. школе имају своје земљиште, мртво слово на хартији; кад без употребе пропадају у подрумима справе некада, у боља времена по учит. школу, купљене ради практичне прпмене теориски стечена знања 7 Могла би се тражити реформа наставних програма, по угледу, рецимо, на Француске основне школе, у којима се, као што ћемо доцније показати, тежи да центар целокупне наставе буде у читању са објашњавањем (ја Јесфиге ехрћапсеј; али нам од такве реформе, и ако би се усвојила у наставном програму, не би било никакве користи, докле год се не би предузеле мере да ученици из учит. школа буду у стању схватити значај такога читања и свој рад подешавати према захтевима, које треба задовољити, па да од такога читања буде успеха“ Примера, који би ишли у потврду ове узајмности, има врло много. Ми смо ово хтели само пагласити, колико тек да покажемо, за што држимо да је г. Пеко, писац овога. извештаја, врло добро урадио, што је пре него што би прешао на основне школе, изнео своје погледе о недостацима запаженим у учит. школама. Све мане у основним школама, које не истичу из одношаја у којима је школа према општини и држави, преносе се у њих из учитељских школа. И за то баш од њих и треба почети, кад год је реч о основним школама. Из даљега излагања погледа г. Пеко-а о основним школама у Француској, увериће се читаоци још боље, кад виде, у каквим се облицима, недостаци запажени у учитељским школама, у њима јављају и каквим последицама воде. Ну, о томе у другом броју. % “ Св. Ст. Симић
(СВРШИЋЕ СЕ)
оре оф