Učitelj
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД Неколике напомене о основном школовању у Француској (поводом ЈЕДНОГ РЕВИЗОРСКОГ ИЗВЕШТАЈА)
(СВРШЕТАК) ( Кок
Уз учитељске школе налазе се у Француској вежбаоншице (Есојез аппвхез), са којима г. Џеко није потпуно задовољан. Узрок томе незадовољству није у раду учитеља. чијим напорима одаје сваку хвалу, него у малом броју ученика, који ниј) довољан да би се кандидати могли како треба извежбати и у предавању и у одржавању дисциплине. Да би се томе доскочило, г Пеко предлаже, да се учитељским школама, ако се већ не може повећати број ученика у вежбаоницама, прида једна од општинских основних школа у којој би се, под управом управитеља вежбали кандидати да добро предају и одржавају ред. Сем овога, г. Пеко-у се учинило, да ове школе пате и од од недостатака, којима је повод што се нејасно схвата и главни циљ свему васпитању и што се показује мало иницијативе, тежње за бољим, која се огледа у избору наставних срестава А што је још најгоре, и овде се јавља иста мана, који је г. Џеко опазио и у учитељским школама: у предавањима се не пази довољно на постављање питања и објашњавања, којима би се не само садржина разјашњавала него и ум развијао. „Много се труда полаже да св научи и разуме што се предаје, али су и ово знање ово разумевање. неокрепљени примерима деци познатим. површни, те нити утичу на културу духа, нити су од користи за реалан живот који очекује дете..... Непрестано усавршавање наетавнога апарата са свима његовим органима, у намери да се потстакне култура морална, интелектуална, национална + не проста настава,