Učitelj
КАКВЕ СУ ДАНАС НАШЕ ШКОЛСКЕ ЗГРАДЕ, И КАКВЕ БИ ТРЕБАЛЕ ДА 69, ПРЕМА НАШИМ ПРИЛИКАМА
у
(СВРШЕТАК)
Из примера, које сам изнео, можете створити општу слику о стању школских зграда у Србији, које о се затекло 1880. године. Имало је добрих зграда, али су великом већином биле лоше. Желети је, да Министарство Просвете уреди Статистику Школских Зграда у Србији, којом би се школске зграде класификовале по удоб"ности и каквоћи, где би се водио тачан опис до у де„таље, премер, и др. свих појединих зграда, где би се убележавали прираштаја нових школских зграда, и т. д, _ да би се, на тај начин, могао имати у свако доба тачан и јасан преглед, колико и каквих школских зграда има „кад у Србији. –- Нема сумње, да је стање школских _ зграда, које је се затекло 1880. године, у многоме изменило на боље у току последњих 14. година, нарочито "услед новога закона о осн. школама од 31. декембра 1882. године, који је чланом 80. оставио рок од 8 година, да се за то време „подигну и удесе школске гграде према прописаним правилима, им услед но_вих Правила о грађењу школа од 18. марта 1881. године. На место многих некадашњих малих, тескобних и неудобних школских зградица, дижу данас можда велике, простране, видне, можда чак и велељепне пак зграде, које чине част и Србији и крају, у коме су. — Ја ни-
а пао а