Učitelj

СВЕСКА 15. — БЕОГРАД 1895. АПРИЛ —- ТОДИНА ХТУ. __

ПЕДАТОШКОХЊИЖЕВНИ 1807

ПОЉОПРИВРЕДА И УЧИТЕЉ _

па ОРО

(СВРШЕТАК)

Да би се учитељ са свима овима пољопривредним пословима могао успешно бавити, много стоји до претходних услова, који би га омогућили и оспособили ла се збиљски лати ових радова.

У првом реду потребно је, да ђак изнесе из школе теоретичну и практичну спрему из области оних пољопривредних грана, којима ће се у животу као наставник бавити. У учитељској школи и богословији, предаје се већ од неколико година и пољопривредна наука; али као што нам је познато, ђаци уче голу теорију, онако од прилике, као што уче, логику или догматику. Опитно поље, без којега се пољопривреда не да изучавати, обе те школе ни до данас нису стекле. С тога није никако чудо, што свршени ђаци тих школа доцније у животу, не умеју ни воћку накалемити, а удругим каквим пољопривредничким радовима не умеју се ни наћи. Међу тим, утврђено је као правило, да крај свију учитељских школа постоје простране, угледне баште. Њих имају све боље уређене учитељске школе по европским земљама. Те су баште за то, да се добивено знање из пољопривредних наука може одмах у пракси применити, Бак се на тај начин непосредно у-

УЧИТЕЉ У 44