Učitelj
346 ПРЕДАВАЊА
Већ је, после овог прегледа, био у главноме савладан материјал, који је ваљало сместити у ум дечји. — Извршивши репетицију свега онога, што се видело и упамтило, вратисмо се у школу.
Сутра дан, док је још оно јуче добивено знање из земљописа било свеже, изведох П! разр. из школе на реку Јабланицу, која тече близу школе. Река беше мала и беше оставила повише сувог. простора на кориту. Пошто изабрах равно, згодно место на песку, у дужини и ширини око 05 6 корака рекох деци, ла ћемо ту да натравимо Врањски округ. Деци је то прављење било из раније познато, кад су правили општину ш срев, и није им изгледало ништа
у чудновато. (значисмо најпре Печењевце са неколико, једно до друго по: ређиних камичака.
— Сад да направимо нашу реку — Јабланицу — рекоше неколико њих. — По што им ја одобрих одпочеше копати један јарчић и направише „Јабланицу“. Положај реке био им је раније познат.
Мојом помоћи, нарочито при одређивању правца, направише „Мораву“. Јарчић — олук, који је престављао Мораву био је мало шири и дубљи.
На овај начин направише постале важније у округу — Бетеђрницу, Пусту и Врлу Реку. Нарочито се пазило на величину и нагиб поред правца. — При прављењу река — при копању песка, нам. ђоше деца на воду и то их је јако обрадовало, јер су видела да и ове њихове реке наличе на истинске реке. Шри том ја сам навлаш тако удесио, да „извор“ наше , Мораве“, а тако исто и „Јабланица“ и „Ветерница“, буде у непосредној близини истинске реке и да се из ње може, кад се хоће, пустити вода у поменуте наше три реке.
— Да направимо „„Лесковац“, господине, — рекоше њих не: колико.
— Добро. ;
Они сами одредише место, јужно од „Џечењеваца“ на реци „Ветерници“, и означише га са више поређаних камичака. Још јуСЕ жније, на левој страни „Мораве“ натравише окружену варош „Бра| ње“. Тако исто и варошицу „Сурдулицу“ на „Врлој Реци“. Означише и среска места Лебане и Владичин Хам. -
Сад нам је ваљало направити „мланине“, за то наредих деци да донесу камења, које се у близини налазаше. Отпочеше правити
“