Učitelj
НОВОСТИ И БЕЛЕШКЕ : 779
— Тако Министарство намерава да узакони да буде дужна свака она општина, у којој су становници већином ратари а у коој има у основној школи најмање три учитељске снаге, да изпржава повторну и продужну школу у којој ће се вшше неговатаи газдинство. Ову школу ће ученици походити од октобра до марта, дакле од кад престану важнији пољски радови па оцет док не отпочну. Недељно ће се у тој школи радити по 5 часова. Биће главии предмет основи газдинства, а за тим: повнаваљње своје домовине, права и дужности грађана, историја т“ рачун. (Земљопис и историја имају више значај за мађаризацију). У пролећним месецима, где буде могућно, упознаваће се ученици ове школе, опет у 5 часова недељно са практичним воћарством, вртарством, вчноградар сливом и пчеларством. Кенски ђаци ове школе учиће у ово доба само повртарство а за тим и женске ручне радове. Општине ће бити дужне набавити земљиште за практичне радње. Учитељи ће за рад у овој школи чмалти пристојну награду — а не као у. нас што закон нагони и онако оптерећене учитеље да у продужној школи раде и недељом и четвртком после подне, а без награде !
= ен.
УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ
ДОБРОТВОРИ И УТЕМЕЉАЧИ
За утемељаче Учитељског Удружења уписали су се:
348 Г-ђа Латарина Лнтоновићка, учитељица из Београда.
349 Г. Милош Миленовић, учитељ у Зајечару.
850 Г. Џетар Р. Ђорђевић, учитељ у Петци (окр. пожаревачки).
Хвала овим пријатељима на пажњи према Учитељ. Удружењу.