Učitelj

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА 19

У цркви самој учитељ може наћи наставних срестава, за овај предмет. Треба само по који пут да оде с ђацима раније, или да се задржи после богослужења, те да својим ђацима покаже.

2. Српосви језик.

За овај предмет ми данас немамо готово никаквих наставних срестава. А међутим, не 10, 20, него стотине ствари треба у предавању овог предмета.

Узмимо на пр. читанку за који хоћете разред. Тамо су чланци разноврсни, а у њима се помињу многе ствари, које деци треба објаснити. Објашњавање то ми обично чинимо само речима. А сваки од вас могао се уверити да, такво објашњавање односи доста времена и опет многе ствари остану деци довољно необјашњене. Кад би пак учитељ, уз то усмено објашњавање, показао саму ствар или слику онога о чем се у чланку казује, објаснио би садржину чланка боље и брже. Мање би времена прошло на објашњавање, те би му остало више времена за читање. Резултат свега тога био би тај, да би ђаци читали боље пи боље разумели оно што читају; а за постигнуће тако лепог успеха, учитељ би се мање мучио него иначе.

За саме читанке има учитељ широко поље рада око прибирања и израђивања наст. срестава. На пр. за разумевање оног чланка „Од овце до готове хаљине« (у читанци П раз. треба деци показати 10—192 ствари, које не само да сва варошка деца не знају, него их не познају ни многа сеоска деца. А има и других таквих чланака доста, те учитељ само за потребу читанака има, годинама, да прибира и израђује разноврсна наставна срества. Он може прикупљати животиње, биљке, минерале и слике; може сам израђивати разне цртеже, од дрвета или чега др. мале моделе разноврсних справа и алата као што су; лествице, виле, грабуље, мотика, ашов, чекић, плуг ит.д.

о%