Učitelj

[55] >

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА

Имало би и др. срестава, која учитељ може сам израдити, а која би и њему и ђацима знатно олакшавала. наставу српског језика; али је време да пређем на друге предмете.

3. Словеносви језик.

За. предавање овог предмета, поред читанко словенске, готово и не треба особитих каквих наставних срестава. Могао би учитељ имати исписан преглед словенских слова, у ком би нарочито истакао она олова, која се разликују од српских и којих у српској азбуци нема. Исто тако треба исписати и слова старог нашег правописа. Све то учитељ покаже ђацима, на табли, али деца после неког времена по што год забораве, па није рђаво, да имају где видети то, а да се учитељ не мора поново враћати и на табли поново објашњавати.

4 Бану н.

Наше основне школе немају свуда ни руске рачунаљке; а тек по негде, по неки учитељ прибере и при рачунању показује и што друго. Међутим за успешну наставу овог предмета. треба много и разноврсне очигледности. Зато се у другим земљама учитељи старају, да наставна срества овог предмета увећавају што више, усавршавањем оних, која су већ позната, измишљањем нових и прикупљањем и израдом „разноврсних ствари, које се могу употребити за. рачунску наставу. Ја ћу овде показати неке рачунаљке које су код нас Више— мање. ненознате, а по том ћу изнети и шта друго учитељи могу сами спремати као наставна срества, за рачунање.

Чешка рачунаљка с дугмадима, коју овде видите (показана је) у многоме је боља за Ти ЏП. разред од руске рачунаљке. Куглице се на њој могу намештати у много више комбинација него на руској. Лакше се на њој објасни писање бројева, сабирање, одузимање и дељење; а како

54 | -

Е