Učitelj

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА 125

тодине у Берну; 1881 у Грацу; 1882 у Мадриду и Лисабону; 1883 у Рио-де-Женеиру, Фрајбургу и Штокхолму;. 1888 у Прагу и у Јени; 1889 у Хилдесхајму, Инсбруку и Каселу; 1890 у Килу; 189! у Брунсвику, Хановеру, Хамбуру кл А пи

Број школ. музеја или сталних школ. изложаба, данас: је врло велики. Највише их је у Европи и Америци; али и остали делови света, не остају на том пољу незаступљени.. У Мелбурну,у Аустралији, основан је школски музеј 1892 г. а Јапанци су у Токију имали такав музеј још 1878. год. Како су Јапанци последњим ратом утерали памет у главу Кинезима, могу нас још и ови претећи. Не чекајмо, да будемо у том последњи ми, српски учитељи.

Ја сам већ на крају свога говора. Изнео сам шта. могу учитељи урадити за наставна срества сами, а шта могу учинити својом заузимљивошћу. Поље учитељева рада у овом питању широко је, али поћи и радити на њему није тешко, нити залудно и бескорисно. Корист од таквога рада очевидна је и велика је. Таким радом користићемо школи и отаџбини нашој; а олакшаваћемо мучни рад и. ђацима нашим и нама самима.

После дебате о овој расправи, Скупштина је, на предлог · изабраног одбора за оцену исте, донела ове одлуке:

1. Да ХШ Учитељ. Скупштина 'изволи примити ову расправу, као ваљану и исирину.

П. Да у дошуну ове расправе изволи "усвојити и ове“ одлуке: |

Основне школе у Србији врло су сиротне у наставним срествима, а да би се наставна срества умножавала, и усавршавала и да би се школе њима снабдевале што више п боље, потребно је: |