Učitelj
996 ; ПРЕДАВАЊЕ
а ви сви на вашим хартијама. Покажите леву страну... Покажите
десну... Хајде предњу... Која је задња страна... Идите на место. Шта још нисмо направили на овој школи Нисмо врата и про-
зоре. Хајд и њих да нацртамо. Колико је прозора на нашој школи » Два. На којој су страни — на ком зиду! На левој. Изиђи, Стево, па, измери ширину прозора... Колико је широк # 1 метар. Колику ћу широк прозор нацртати на табли7 !д.м. Да нацртам. (Повучем за сваки прозор две мале попречне црте удаљене !д.м. једна од друге). Колико сам прозора означио Два. Хајде сада и ви на хартији. На којој ћете страни направити7 На левој. Колико да вам буду широки прозори% ! прст. Нацртајте, дакле, овако као што сам и ја на табли.
Где су нам врата7 На десној страни, на средини. Колико су, Јово, широка врата7 | метар. И њих ћу назначити на табли. (Озна-
чујем онако као и прозоре, само на десној страни). Сад и ви направите на хартији, овако као и ја на табли... Издигните ваше хартије па окрените мени да видим како сте нацртали,... Оставите опет на клупу. (Овако изгледа нацртана школа).
Предња стр. ЕТ те 5 5 з с = ш Ф >) Ћ ~
Задња стр.
+ : Сл. 1.
На чему седите у школи На клупама. Има ли клупа у овој школи на таблиг Нема. А у вашој школи, на хартији“ Нема ниту. А шта још има у школи 7 Табле, сто, столица, орман и т. д. А има ли тих ствари у овим нацртаним школама Нема. Па може ли школа
без тих ствари7 Не може. Кад не може, онда да метнемо те ствари и у ове школе. — Прво ћемо клупе.