Učitelj

СТОГОДИШЊИЦА + ЈОВАНА ГАВРИЛОВИЋА 2 ,

сл једну збирку нашег музеја. И учитељи наши, кад музеј посете, моћи ће видети све могуће врсте разних ђачких потреба, видеће шта, је за ђаке подесније, шта јевтиније или боље, па ће онда знати шта ће и како ће набављати за ђаке своје. Може се рећи: да су то све саме ситнице, али и те ситнице могу знатно олакшавати и отежавати наставу. А код нас се до сад у овом школа морала да задовољи оним, што јој књижар или трговац сам изабере пли донесе. ђ

5. Уџбеника имамо доста и они се сваки час мењају п једни друге потискују. Али ко би хтео да их све разгледа, не може их лако наћи на једном месту све прибране. У колико би се ово и могло видети код појединих књижара, нигде се опет не могу наћи и разгледати уџбеници, којима се служе школе у нашим земљама ван краљевине Србије. А кога учитеља не би интересовало, да види уџбенике из српских школа преко Дунава и Саве, из Босне, Црне Горе, Маћедоније, Хрватскег У школском музеју биће све то прикупљено, а по могућности прибраће се и уџбеници других земаља и народа.

6. Књига за младеж, као и књига за учитеље немамо велики број. Па и то, што имамо, нигде немамо у прегледу, те да сваки учитељ може видети шта може набавити или препоручити својим ђацима, а шта може набавити за себе или за школску књижницу. Нарочито се не може лако дознати шта је од тога излазило у нашим зе-

мљама ван Србије. А и то ће све бити прикупљено у школском музеју. |

7. Равноврсни радови наших ђака, као прописи идр. писмена вежбања, цртежи, ручни радови мушких и женских школа доћи ће такође у нарочиту збирку школског музеја, те ће посетиоци имати да виде, како се у којој школи ради и какав се успех постиже. А свето има интереса и користи нарочито за учитеље.