Učitelj

~

ШКОЛСКИ ОДБОРИ 997

вима према председнику општинском, но што је до сада имао председник општински према учитељу. Тиме му подижемо углед, а са његовим угледом расте и школин углед. Учитељ ће бити тада независан од општинске власти, биће поштеђен од многих излишних неприлика. Вечита распра између учитеља и општине престаће.

Поред председника — учитеља, у одбор улазе још три. члана; једнога бира сам учитељ, а двојицу општински збор. Одборници морају бити писмени људи, дакле да су прошли кроз школу. Решења одборска доносе се већином гласова. У случају поделе, ствар иде на решење среском школском одбору. Сва одборска решења, шаљу се општинском председнику на извршење. Свако решење мора бити извршено за седам дана, изузимајући решења, која извршује срески одбор. За свако неизвршено решење у одређеном року, новчано казнити председника општинског. Те казне извршује срески начелник — председник среског шк. одбора. Новац се шаље каси дотичне школе. Троши се на издржавање њезино. Ненаплаћене казне, министарство, по из-

"вештају председника општинског шк. одбора, наплаћује

од среског началника. То је једини пут да се казне уредно наплаћују. Застарелости не би било. Доказ су за то монополске казне.

Ако је општина школска, састављена из више политачких општина, онда из сваке општине узимају се у школски одбор по два одборника — једнога бира учитељ, а другог општински збор.

Ослобођен учитељ од многих брига дојакошких, моћи ће бити ваљан наставник, истински васпитач не само својих. ђака, но и своје околине. Он ће тада бити слободан и за- | довољан пропагатор грађанских врлина.

Дужност овог одбора може се определити са неколико речи: набавка свих школских потреба, изузимајући књиге и учила.

УЧИТЕЉ ~ 20