Učitelj

и, Бр

СВЕСЊА 5. — БЕОГРАД 1897. ЈАНУАР — ПОДИНА КУР

УЧИТЕЉ

ПЕДАГОШКО- КЊИЖЕВНИ ЛИСТ

ШТА ОМЕТА ОСНОВНОЈ НАСТАВИ ;

—--•_-—

О крупним питањима и треба чешће говорити. И право је да се пише што чешће о питању тако важном, као што је питање о народној просвети. Људи од књиге расправљају, и у разговорима, и на зборовима и у јавној штампи, разна питања просветна, а најчешћа питања о уређењу и преуређењу школа наших. Основна је школа темељ осталим школама нашим. Велика већина ученика и завршује своје школовање основном школом. Па и природно је да: се најчешће чује реч о основној школи. О њој треба, да говоре, о њој морају размишљати не само учитељи него им сви пријатељи народне просвете, сви људи од знања и науке. 1

Ја сам, чешће по службеној дужности, доста пута из сопствених побуда, а увек с најбољим намерама, улазио у основну школу. Упознавао сам се с њом, старао се да уочим и добре и лоше стране њене, размишљао сам о њеним недузима, чинио предлоге, некад пајвитпој просветној власти | некад у јавним органима, шта би, по мом нахођењу требало изменити и како поправити, да нам основна школа буде боља, да од наставе у њој буде више користи. Ре-_ као бих, да ће бити колике год користи, ако се и овом приликом поведе реч о том крупном питању. Може бити,