Učitelj

ОСНОВНА НАСТАВА У РУМУНИЈИ 441

може бити крив за погрешне закључке што се из њега, изводе. Сем тога, они надметање узимају у најгрубљој Форми: као непрекидно такмичење између два или више ђака у свакој појединој грани учења. Тако надметање доиста, нема, смисла, јер се противи разноврсности у карактеру и способностима дечјим. Али груписати учленике по природном дару и диспозицијама, и у тим групама охрабривати спорије и неактивније стављајући им боље на углед, а б6ољима обраћати пажњу на вредност самог учења, то је већ повести надметање бољим правцем. Сем тога, никада не концентрисати погледе ђачке на поједине прваке, већ на један идеалан тип који је различан за разне ђаке. Треба наћи у већине ученика оно што их истиче пред другим, и тражити да се они узајамно угледају једни на друге. Тако, у место да се два или три првака размазе хвалама, ствара, се у деце веровање да сваки има својих добрих страна и да се може јавити и као ученик и као учитељ свога друга. Цела је школа задахнута тада једним духом, и сви њени ученици помажу један другом, а школском напретку сви заједно. Ј. Пред.

ОСНОВНА НАСТАВА У РУМУНИЈИ

и

(СВРШЕТАК)

ЈЕ

Контрола основне наставе улази у саставни део министарства просвете. Према томе поред осталих одељења министарства иросвете, постоји и дирекција основне наставе, коју саставља Одељење за особље, — одељење за контролу основне наставе и одељење економно за све попотребе основне наставе. — '