Učitelj

ГЛАСНИК 897

своје школе и школске омладине. Многе општине наше, и многе колеге могле би се угледати и на каланску општину и на њезина учитеља.

Из „Но

Леп пример. —- На предлог г, началника среза голубачког у округу пожаревачком, скупштина истог среза решила је: да се изда 100 динара за набавку књига одличним и брло добрим ученицима у срезу, приликом овогодишњих испита.

Леп пример, на који би се могли угледати и други богатији срезови!

Велики добротвор српске гимназије у Н. Саду. — У свечаној седници одбора за подизање гимназијске зграде од 25 Априла тек. године, прочитано је писмо великога. родољуба барона Милоша Бајића, којим прилаже 100.000 Форината и опуномоћава централни кредитни завод да сазида. зграду. Величанствена појава у културном животу нашега народа !

Барон Милош Бајић је унук славнога Коџа-Милоша и кнегиње Љубице, нећак великога кнеза — мученика, Михаила. Свој досадашњи живот провео је махом у тишини и миру, повучен од онога светскога сјаја, који би доликовао имену и достојанству његову. И у тој тишини закуцало је тако јако пламенито срце његово за свој, српски род.

Нека је великом родољубу слава, част и хвала!

Дао оставку. — Изабрани члан Гл. Одбора Учитељ. Удружења г. 4. Ј. Путниковић учитељ из Београда поднео је оставку на чланство, јер је оптерећен многим пословима.

Овом приликом исправљамо штампарску грешку у прошлој свесци «Учитељ» на страни 679, где се говори о његовом избору. Г. Путниковић је изабран апсолугном већином гласова.

Ручни рад. — (Француска). Како је занимљив извештај школског надзорника о ручном раду у Француским школама у провинцији (Оиеђес. Он потанко описује, како се девојчице у појединим школама уче шити, плести, правити одела, кувати и т. д. а дечаци се вежбају у мушком ручном раду, па завршује овим значајним речима: «(Што је до сада учињено сведочи нам јасно, да ручни рад подстиче ученике на већу брижљивост, већу пажњу и већу ревност за остале науке. Ми смо се шта више уверили, да су деца, која су била душевно ограничена, ручним радом управо добила, жељезну вољу и за душевни рад, кад су опазила, да су даровитије ученике У ручном раду достигла или можда чак и претекла. јасно је, да време потрошено на ручни рад није умањило општи напредак ученика.» —

Како треба учитељ да поступа ве ученицима. Управитељ Моћаирђ одговара на то у Кт. Зећшгениптд-и овако: 1) што ниси рад своме детету, немој тога чинити ни туђој деци; 2) у сваком детету гледај готова читава човека. 3) Падне ли кадгод које дете, немој му можда милостивим својим кораком помоћи да сасвим доспе у јарак, него га подигни. 1) у свима тежим догађајима пре испеци, па онда реци. 5) увредили те јавно који дрзак ученик, укажи ученицима његово неваљалство, па ако је могуће уздржи се од казне. Казни ли учитељ у таквој прилици, сматраће бар један део ученика ту казну осветом, и биће против учитеља. Пусти ли казну, порашће му углед у очима целога разреда, а и код ђачких родитеља. 6) Ако је учитељ учинио нехотице неправду коме ученику, нека му каже