Učitelj
12 · ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД ставни захтеви од ручног рада. Модели. Разни ручни радови у разним земљама. Избор модела са особитим обзиром на педагошко-економпе захтеве. Наставно време. Ученици. Алат. Материјал. Локал. 8. Снабдевање школских радионица и њихно уређење. 4. Упознавање разколиког материјала за рад. 5. Технологија алата и његова припрема за употребу у раду.
Наставни план.
1. Картонажа 96 часова у току курса. Дневно 8 часова.
2. Столарство 208 , о > У А
8. Теорно педагошки део 40 час. у току курса Дневно !— 17, ч.
Дневни рад се дели на: практички и теорни. Практички траје само из једног предмета 8 часова а из историје !— 13 час. Док се практички куре из једног предмета не сврши, дотле се не сме почињати курс из другог предмета.
По свршеном курсу држе се испити из онога што се предавало на курсу. - |
_ Испити се држе на начин, како је прописано за учитељске испите, под председништвом изасланика министарства Просвете и Цркв. Дела. -
Сваки испитаник добија на цедуљици питање (извлачењем). | из теорно-педагошког дела и по једно из картонаже и сл. столарства. Ко буде изучавао само један предмет, полаже само практивки испит из онога што је учио пред управитељем и помоћницима курса.
Они, који полажу пред изаслаником добијају сведоџбе по положеном испиту, а који пред управитељем буду полагали испите добијају уверења о свршепом курсу дотичног предмета,“
После свршених предавања теорних одржане су 8 конференција на којима су све курзисте суделовале п саветовале се како би ваљало завести овај предмет према нашим приликама. Од истакнутих питања била су: !. Како треба и у ком правцу завести ручним рад код нас у Краљевини Србији% да ли у правцу привредном, философском или чисто педагошком 7
#) Овај је програм и план одобрио г. Мин. просвете и цркв. послова 19 априла 1897 г. ПБр. 5030.