Učitelj

и пр

=

СВЕСКВА 3. и 4. БЕОГРАД 1897. НОВЕМБАР — ДЕЦЕМБАР РОДИНА ХУМ,

УЧИТЕЉ

ПЕДАГОШКО-КЊИЖЕВНИ ЛИСТ РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

ЈЕДНА ПЕДАГОШНА ДОСЛЕДНОСТ

или

УЧИТЕЈЉ ТРЕБА ДА ВОДИ СВОЈЕ УЧЕНИВЕ ЊРОЗ СВЕ РАЗРЕДЕ“

– |

Међу сувременим педагошким питањима јест врло вазжно питање: да ли треба учитељ да води своје ученике жроз све разреде. Оно је сувремено, јер му је сада и у нас поклоњена пажња, и много се о њему расправља, а важно, јер је претходни услов да би се постигли највиши циљеви у васпитању. Његова је примена, као што ћемо даље видети, јача унутрашња потреба, него што су спољашње тешкоће, на које оно наилази. -

Још је 1917 06. "Б. | Граф тражио у спису: „Пе аи фе риаћгиле "опев егмећепдеп Џлфетлећиа побуепасе Џрав ипе дег Већшеп“, не само да све предмете у једном разреду један учитељ предаје, већ да исти води своје ученике кроз све разреде, — дакле, да буде један васпитач кроз све време осн. школовања. Ове су мисли Графове изазвале још у оно доба жив интерес и било је педагога и за и противу њих. Хербарт, приказујући Графово дело,

" При изради овог питања, највише сам се користио расправом Рр-г. Ууоћ!тађе-а „Рје Пигећаћгипо дер ЗећшК]азвзеп.“

УЧИТЕЉ У 14