Učitelj

618 ЗА ШКОЛУ И УЧИТЕЉА

школе; јер је још већини радника у основној школи потребно много поуке и упустава, те да се од празног учења дође де плодног развијања.

Да је пак исто тако потребан и административним надзор, нарочито над општинама, над школским одбором, над школском благајном, и над целим апаратом школским, није потребно ни доказивати.

И тако из свега изилази, да нам је потребан надзор стручан и сталан а који ће бити инструктиван и административан у подједнакој мери.

Е. Каквих надзорника треба да имамо

И о овом питању постоје различна мишљења. Једни би хтели да буду надзорници окружни, према политичким окрузима, други — срески, према политичким срезовима, трећи би хтели окружне надзорнике и среске управитеље, који би били помоћници окружним надзорницима, а Учитељска школа је предложила среске и обласне надзорникг.

Ја ћу овде, наравно, заступати мишљење Учитељске школе, тј. да буду надзорници срески и обласни.

| Срески надзорници били би надзорници над школским срезовима. Школске срезове сачињавала би по два, триим четири политичка среза тако, да сваки срески надзорник ·_ добије по 80—100 наставника. Према данашњем бројном стању наставника основ. школа' било би довољно 21—923 среска надзорника. Ови срески надзорници водили би непосредан надзор, инструктиван и административан, и над наставом и над осталим школским чиниоцима и чињеницама. Њима би се у тој цељи морала дати власт да могу прегледати школске благајне кад год нађу за потребно, да. могу казнити неуредности и немарност према школи иу школском одбору и у ошиштини, а среске власти да може оптуживати код обласног надзорника. Они би сазивали среске учитељске скупштине. Своје извештаје подносили би обласном надзорнику као и оне предмете које не могу сами решити. Њима би се жалили учитељи и родитељи за међусобице. И тако даље.

Г На раду 2036,а са празним местима 9077. з Просечно са по 90 наставника.