Učitelj

• ПРОСВЕТНИ ЗАПИСИ 801

После овога прочитан је извештај о стању благајне и дата разрешница благајника. Вођена је дебата -о програму задругиног рада и правна у коме треба да се крећу издања друштвена. Скупштина је на свршетку ове дебате примила извештај управног одбора. Понова су изабрани у управу г. Пера П. Ђорђевић и г. Урош Благојевић, који су АН били испали из управе од тројице најстаријих чланова.

Б) СТРАНИХ -

У општа и ХПТ главна скушштина Савеза Хрватских Учит. Дру“ штава биће 6 и 7 јула ове год,

На У општој скупштини која ће се држати 7 пом. месеца расправљаће се питање: („Шта би могла и морала чинити школа да се постигне благостање у народу.» " Известилац ће бити по овој расправи г. Даворин Трстењак управитељ више девојачке школе у Костајници.

Хрватски педагошко књижевни збор. Из извештаја благајника овог збора поднесеног ХХУГ скупу који је држан ове године у Загребу читамо ово: имаовина овог збора на дан 31! децембра 1897 г. налазила -се овако: Актива |! готовина 421 Ф. 71 н.

2 штедионички улози:

а) утемељ. главница 1390 Ф. 88

6) Филиповићева закл. . 169 « 45

в) Стојановићева « 409 « =42

г) гтлавн. на распол. Зе Ат 3) Папири од вредности

а) Филиповићеве закл. 1100 « 4) Уложено у грађ. Учит. дома, 25.000 Ф. 9) Заклада за спом. Филиповића 1.096. «09 6) Вредпост књига у књижари об и 05 1) « с « слагалишту 13190 с О 8) « друштв. кљижнице 15 Фе 9) Намештај 100 « 10) Вредност клишеа : 350“ 5) 56 збирака "007

Целокупна имаовина 45.866 « 17 н. Пасиве нема никакве.

Удружење немачких учитеља у Чешкој. Ово удружење донело. је“ још врајем прошле године одлуку да бе позову сва немачка учитељ. друштва у Аустрији да усвоје нацрт школ. закона што га је израдило поменуто удружење те да тако целокупно учитељество изађе С једнаким захтевима. Пројект овај обухвата, у основи и основне и грађанске и учитељске и броји 67 параграфа.

Скупштина чешких учитеља, На овогодишњој учитељској скупштини Чешких учитеља истакнута су ова питања за расправу: 1) Потпуна грађанска права и праведни дисциплинарни закон за учитеље. 2) Академиска образованост учитеља. 3) Јединствена плата и укинуће назива подучитеља (учитељи нека се деле у класе од ХГ—УШ). Смањење година службовања.

4) Школска аутономија и П0 заступање учитељства у месном, окр. и земаљском већу-